Somnul tău NU mai este liniștit? Află DE CE!

Sursă foto:
shutterstock.com

Foarte multi oameni se plang de faptul ca nu mai au un somn de calitate, iar acest lucru le afecteaza in mare masura viata de zi cu zi. Problemele legate de acest aspect par sa se amplifice si incep sa ii secatuiasca de energie. Uneori, se intampla ca a doua zi la serviciu sa nu mai aiba deloc chef de munca si sa se gandeasca doar ca viata a devenit o corvoada.

Alti oameni considera ca varsta este de vina si ca nu vor mai dormi bine ca la tinerete. Nu este gresita aceasta parere, pentru ca fenomenul de imbatranire atrage dupa sine si oboseala accentuata, doar ca mai exista si alte cauze ale disparitiei somnului de calitate, precum diverse afectiuni sau stilul de viata pe care l-au adoptat de ceva timp. 

Afla ce anume iti afecteaza somnul nocturn: 

  • Daca esti din ce in ce mai sedentar, acest lucru duce la imposibilitatea de a dormi suficient. Daca la birou petreci timp pe scaun, iar acasa – intins in pat, atunci s-ar putea sa te confrunti noaptea cu aceasta problema. Corpul are nevoie de miscare, aceasta activitate reusind cu succes sa intareasca muschii, sa-i faca mai eficienti, si pregatind, astfel, somnul adanc;
  • In cazul in care nu ai un pat de calitate, acest lucru il resimti seara de seara. Te trezesti cu dureri in corp care nu te parasesc nici dupa ce ai revenit acasa de la serviciu. Solutia este foarte simpla, la indemana. Cauta in mediul online diferite modele de paturi moderne si alege unul care sa se potriveasca cu nevoia ta de confort. Patul conteaza mai mult decat ai crede daca iti doresti somn de calitate;
  • Stresul afecteaza foarte mult durata somnului. Evident ca trebuie sa faci tot posibilul sa nu mai fi stresat, dar, cum acest lucru nu se prea poate intampla, solutia este sa incerci sa faci sport si sa combati astfel stresul;
Sursă foto: shutterstock.com
  • Alimentatia deficitara poate duce la pierderea energiei si asa te vei simti tot mai obosit. Chiar daca dormi si incerci sa te refaci, nu vei reusi, pentru ca organismul tau nu functioneaza optim. Este vital sa consumi fructe si legume proaspete si sa nu mananci cu 2-3 ore inainte de somnul de noapte;
  • Problemele de sanatate pot fi o alta cauza care te impiedica sa dormi bine. De exemplu, unii oameni acuza faptul ca nu respira bine sau ca merg prea des la toaleta si au somnul intrerupt, ceea ce duce la instalarea oboselii la trezire;
  • Deshidratarea trebuie combatuta cu 6-8 pahare de apa pe zi. Nu inlocui apa cu suc, ceai sau cafea pentru ca nu vei reusi sa dormi bine;
  • Depresia este o alta problema cu care se confrunta unii oameni, iar unul dintre rezultatele sale este lipsa somnului de calitate. Combate depresia, chiar daca trebuie sa mergi la medicul specialist pentru asta.

In concluzie, acum ca ai aflat care sunt problemele ce nu te lasa sa dormi noaptea cum ar trebui, tine cont de ele si incearca pe cat posibil sa le eviti sau tratezi. Lipsa somnului duce la energie mai putina si, implicit, la lipsa chefului de a munci.