Peste 14 km de piste de biciclete în Bacău și 39 de stații de autobuz modernizate. Documentațiile tehnice, aprobate de Consiliul Local

Consilierii locali au aprobat în ședința de astăzi documentațiile tehnice pentru trei proiecte ce vizează realizarea a trei coridoare de piste pentru biciclete, precum și proiectul de modernizare a stațiilor de autobuz din oraș. Valoarea totală a celor patru proiecte este de 63,9 milioane de lei.  Cele trei coridoare înseamnă 14 km de piste de biciclete, iar numărul total de stații de autobuz modernizate ajunge la 39.

Realizarea pistelor de biciclete vine la pachet cu suprafețe considerabile de trotuare modernizate, sute de rastele pentru biciclete, sute de bănci, coșuri de gunoi, parcări inteligente pentru biciclete, dar și câteva zeci de bănci “smart” cu iluminare LED, prize USB și panouri fotovoltaice. De asemenea, documentațiile includ în unele cazuri sisteme electronice de informare, arbori, arbuști, plante perene, lifturi și rampe pentru persoanele cu dizabilități, pasarele, lifturi pentru biciclete.

“Vorbim de proiecte integrate ce vizează nu doar bicicliștii, ci întreaga dezvoltare urbană care trebuie să pună omul mai presus de mașină. La asta au dus Planul de mobilitate și implicit toate eforturile din ultimii 5 ani. Urmează licitațiile”, susține consilierul local Cristian Ghingheș pe blogul personal.

Cele 3 coridoare ce vor fi realizate sunt:

traseul Centru – Gara Bacău – Cartier CFR – Sala Polivalentă – CAEX/ Parc Industrial – CFR (12,1 milioane lei);

traseul Parcul Cancicov – Stadion – Bazin de Înot – Universitatea ”Vasile Alecsandri” (30,7 milioane lei);

traseul pentru deplasări nemotorizate Sud – Centru-Aeroport (17,7 milioane lei)

foto coridoare pentru pistele de biciclete (sursă – Kristofer.ro)

 

 

Vezi comentariile (11)

  • De, vin alegerile, alte promisiunii, alte proiecte si alte idei nastrusnice. Din start va spun ca pistele de biciclete pe trotuare sunt INUTILE, INPRACTICABILE si NEFOLOSITOARE. Cu piste pe trotuare nu mergi la o plimbare cu bicicleta ci ai iesit sa-ti plimbi bicicleta. Trotuarele noastre sunt sufocate de pietoni , masini parcate la tot pasul, diverse obstacole ( stilpi, copaci, gropi, chioscuri de ziare, cosuri de gunoi sau statii de autobuz) cit si de cei pe trotinete, role, placi sau cei care butoneaza telefoane mobile si sunt rupti de lumea reala. Merg pe bicicleta anual intre 6000- 7000 km. distanta parcursa la sosea in afara orasului.....in oras este pierdere de timp si te imbolnavesti de nervi. Cei ce vor sa faca miscare in adevaratul sens al cuvintului ies la sosea, ceilalti, biciclisti de doua strazi si trei trotuare incurca traficul si asa aglomerat in oras doar pentru a-si etala ,,bijuteriile,, pe doua roti sau sa-i admire ,,gagicile,,. Ei nu au nimic in comun cu o miscare sanatoasa si benefica organismului si ies la ,,aer,, doar sa-i admire lumea ca sunt ,,sportisti,, In concluzie faceti cit mai multe piste in afara orasului, la aer curat, la miscare in natura departe de poluarea orasului, de aglomaratia lui si de caldura sufocanta oferita de plantatiile de betoane ale Bacaului . Cind doriti sa dezvoltati proiecte de acest gen stati de vorba cu noi cei ce stim , cunoastem si suntem implicati in acest gen de miscare de o viata.....va putem oferi idei si proiecte mult mai bune. Cei ce stau doar cu fundul pe scaun prin birourii, sunt rupti de realitate...... vin cu idei paguboase si inutile. O zi buna...

  • Municipiul Cluj.. Dezvolta un proiect de metrou..
    Noi.. Nici macar nu avem infrastructura.. Sunt în oraș.
    În municipiu.. Oameni care stau la fosa.. Și străzi neasfaltate!!
    Despre ce vorbim😂😂😂
    Cine visează promisiuni electorale
    .!!
    Sa doarmă pe ele!!

    • In aceiasi zi in care Clujul publica pe seap licitatia pentru studiu de impact pentru metrou Bacaul facea licitatie pentru achizitia de maturi din nuiele !
      Astea sint prioritatile si nivelul de inteligenta ale lui Boc si ale lui Necula.

  • Asta chiar e bună!!!!
    De mult nu am mai ras așa!
    Adică dl Mocheta nu e în stare să termine insula si face piste de biciclete.....
    Mai crede cineva.....proiectele sunt bune, sunt frumoase si demne de secolul în care trăim, dar ne trebuie si un om priceput să demareze în forță ... din păcate cel de la primărie a dovedit cat de priceput este.....

  • Suna bine !

    Dar atat, pt ca de promisiuni suntem satui. Despre termene de realizare nici un cuvintel. Si apoi, e usor sa promiti daca nu sunt sustinute si de finantari clare, licitatii cu termene amanate intentionat, pe motive hilare sau serioase (spaga!), si uite asa trec atati ani ca ai si uitat care era subiectul...

    Ce ar fi sa vedem o lista clara de actiuni pe care ni le-am propus sa fie gata anul asta sa zicem , ca la anu' este mult prea greu sa faci previziuni...

    Ceva noi procente ref la centura , despre termen finalizare insula de agrement sau rezerva de apa a orasului??

  • Foarte bine ca se proiecteaza aceste piste, mai bine ar fi sa se si execute. Pe de alta parte, acolo unde acestea exista deja sunt nefolosite de catre biciclisti. Citeam astazi ca avem cea mai mare mare rata de decese in randul biciclistilor la milionul de cetateni din Europa. Asta se intampla desigur pe fondul lipsei de infrastructura dar mi se pare stupid ca acolo unde ea exista sa nu fie utilizata. Si nu vorbesc de pista din pavaj sau piatra care evident ca sunt evitate de catre biciclisti datorita denivelarilor, vb de exemplu de marcajele de pe trotuare de pe Calea Moinesti unde chiar daca sunt evidente, biclistilor le place in continuare pe partea carosabila printre masini. Sa mai aduc aminte de mersul pe bicicleta in stare de ebrietate, de mersul pe bicicleta nesemnalizata, de nerespectarea culorii semaforului de catre biciclisti?

  • Foarte bine, in sfarsit! Nu am iesit degeaba la marsurile biciclistilor (am avut impresia ca era degeaba intr un punct)!

    Totusi cu celelalte proiecte ce s a intamplat? Parca era mai mare reteaua prezentata pe pagina..

  • Felicitari! Dar, pana la lifturi pt bicicleta, plante perene, banci cu usb si alte brizbrizuri mai mult sau mai putin utile, ar fi necesar sa putem circula cu bicicletele fara sa dea masinile peste noi.
    Si as propune si un alt traseu, de week-end, care sa faca legatura intre podul de peste Bistrita catre Rusi-Ciutea si podul de la Serbanesti, pe malul drept (in directia de curgere ) suprainaltat al apei. Sunt 7-8 km de mai mare dragul sa-l parcurgi.