EXCLUSIV: 4 oferte pentru construirea șoselei de centură a Bacăului. Lista firmelor și declarația ministrului Transporturilor

Termenul limită depunerea ofertelor în cadrul licitației pentru construirea șoselei de centură a Bacăului a expirat luni, la ora 16:00, la aproape o lună de la lansarea procedurii în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Ziarul de Bacău vă prezintă în exclusivitate lista ofertanților.

Lista ofertanților pentru varianta de ocolire Bacău

CNAIR a tras linie, în urmă cu câteva minute. Au depus oferte patru firme, dintre care două sunt din Bacău: IC Ictas Insaat ve Ticaret A.S. (Asocierea IC Ictas Insaat Sanayi VE Ticaret – Tancrad), Phoenix Transbac SRL (Asocierea Phoenix Transbac – Telor Invest – Impresa di Costruzioni Mantovani – Drumuri şi Poduri Gheorgheni – Search Corporation), Spedition UMB SRL (Asocierea Spedition UMB – Tehnostrade) și Tehnic Asist SRL (Asocierea Tehnic Asist – Ingstroyengineering Eood – Homstrade – Patstroy 92 AD – Proiect Construct Regiunea Transilvania).

Ofertele vor fi evaluate de CNAIR până pe 8 martie 2018.

Pentru Ziarul de Bacău, Lucian Șova, ministrul Transporturilor, a declarat: „Voi face tot ce e legal cu putință pentru ca acest proiect să fie tratat corespunzător și cu celeritate în etapa evaluării și a eventualelor contestații”.

Lucian Șova

În 2013 contractul a fost atribuit firmei turce Eko Insaat Ve Tik As, care nu a reușit să ajungă cu proiectul decât la 2%. Pe 1 aprilie 2017, turcii au solicitat rezilierea contractului, iar predarea amplasamentului și restituirea avansului încasat au durat până în toamnă.

Pe 15 decembrie 2017, CNAIR SA a transmis în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) anunţul de participare pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare şi execuţie varianta de ocolire Bacău”.

Obiectul contractului este reprezentat de construcția a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.

Valoarea estimată a contractului este de 773,6 milioane de lei fără TVA, iar durata acestuia este de minim 96 de luni și include: 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și minim 60 de luni perioada de garanție (ce poate crește la 84 de luni, în funcție de perioada de garanție ofertantă în cadrul factorilor de evaluare).

În noua formă, centura Bacăului va fi realizată la profiul de autostradă, nu de drum expres, cum era prevăzut inițial. Șoseaua ocolitoare va face parte din Autostrada A7 sau drumul expres pe ruta Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani, pentru care urmează să se anunțe câștigătorii licitațiilor de realizare a proiectării și studiilor de fezabilitate.

Cine sunt ofertanții

IC Ictas Insaat ve Ticaret A.S. este o firmă turcească care a mai participat anul trecut la licitația pentru autostrada de centură a Capitalei și la refacerea tronsonului feroviar Brașov – Sighișoara. Firma are sediul tot în Ankara, de unde era și firma care a lăsat baltă lucrările la șoseaua de centură a Bacăului, în 2016.

Phoenix Transbac SRL este, potrivit termene.ro, înființată în Bacău, în noiembrie 2011, iar actualii asociați sunt Marius Frigilinte (33 de ani) și Francesca Ștefana Rusu (22 de ani). Firma este administrată de o firmă elvețiană, Swiss BuildingTechnology AG, prin intermediul unui român, Iulian Marcu. Phoenix Transbac SRL a executat lucrările de reabilitare a străzii Milcov, din Bacău. În 2016, cifra de afaceri a fost de aproape 36 milioane lei.

Spedition UMB SRL aparține cunoscutului om de afaceri Dorin Umbrărescu și a participat și la precedenta licitație, dar ca susținătoare a altui ofertant, SA&PE Construct SRL. Cifra de afaceri a fost în 2016 de peste 140 milioane lei.

Tehnic Asist SRL este din Botoșani și a fost înființată în 1997. În 2016, a avut o cifră de afaceri de aproape 97 de milioane de lei. Asociați sunt Mirel Constantin Vlas și Daniela Vlas. Potrivit presei locale, Mirel BVlas a fost trimis în judecată de procurorii DNA Oradea pentru complicitate la șantaj în formă agravată. Tehnic Asist SRL a lucrat la aeroportul din Suceava.

Share this post:

Vezi comentariile (8)

  • Eu cunosc Firme Din China , care construiesc pe banii lor autostrăzi , dar băieții deștepți Tre sa mănânce o ciorba

  • Firme de firme, ale mafiei transpartinice, care au cotizat la greu capilor politici care au devastat judetul si tara. Trei dintre ele. Una e turceasca, daca nu o fi vreun mafiot din politica romaneasca in spate.

  • Mult succes domnule ministru! Cred cu tarie in puterea dvs de munca si ca o sa reusiti sa duceti la capat proiectele pentru Bacau!

  • Daca se vrea sa se faca,va trebui ca UMB sa castige licitatia.Turcii sant infiltrate de rusi ca sa nu se faca.Rusu va fura jumatate din materiale.Tehnic Asist nu este pregatita sa faca asa ceva.Singurii de aici capabili sa faca centura este UMB.

  • Firma turca ar trebui exclusa de la licitație. E bine știut cum ne-a lăsat cu "ochii în soare" cealaltă firma turca. Bine ar fi sa câștige Spedition UMB SRL ca din toți liciatatorii are cea mai mare cifra de afaceri și Umbrarescu a mai facut lucruri bune pentru băcăuani.