Se modernizează DJ 207D – Dămienești – Negri – Prăjești – Traian. Contractul de 12 milioane euro a fost câștigat de firma băcăuană Conextrust

Drumul județean DJ 207 D, ce străbate localitățile Drăgești (com. Dămienești), Brad – Călinești – Mîgla și Ursoaia (com. Negri), Prăjești (com. Prăjești) și Traian (com. Traian) va fi modernizat cu fonduri europene. Lucrările de proiectare și execuție au fost câștigate prin licitație de firma băcăuană Conextrust SA și vor dura cel mult 2 ani.

Joi, 20 februarie 2020, la Prăjești s-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru lucrările de modernizare și reabilitare a sectorului de drum de la limita județului Neamț-Traian-DN2F, lotul 1 din axa de transport interjudețean ce străbate județul Bacău pe traseul Piatra Neamț – Roman – Icușești – Dămienești – Prăjești – Traian – Obârșia – Izvoru Berheciului – Secuieni – Izvoru Berheciului  – Răchitoasa– Colonești – Răchitoasa – Glăvănești – Podu Turcului – DJ 241 granița cu județul Vrancea.

Finanțarea lucrărilor pentru cei 94 de kilometri de drum care vor fi reabilitați și modernizați este asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Regional și cofinanțare de la Consiliul Județean Bacău, proiectul fiind realizat în asociere cu județul Neamț. 

 Este unul dintre cele mai importante proiecte pe fonduri europene pe care Consiliul Județean Bacău le-a accesat, valoarea totală a proiectului fiind de 329,9 milioane de lei, inclusiv TVA, județului Bacău revenindu-i o finanțare în valoare de 185,13 milioane de lei.

  Lotul 1, pentru care a fost semnat contractul de astăzi se află pe drumul județean DJ 207 D, la limita județului Neamț și străbate localitățile Drăgești (com. Dămienești), Brad – Călinești – Mîgla și Ursoaia (com. Negri), Prăjești (com. Prăjești) și Traian (com. Traian).   

 Durata de execuție asumată de constructor este de 24 de luni.  

Acest drum județean are o vechime de peste 40 de ani și nu a mai fost modernizat, a precizat primarul Damian Jicu.

Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean, a prezentat istoricul și necesitatea investiției. „Conectivitatea este cheia dezvoltării județului și regiunii”, a spus el. Brașoveanu a dezvăluit că 65% din cheltuielile Consiliului Județean au fost direcționate către infrastructura aeroportuară și rutieră.

Eurodeputatul Dragoș Benea a amintit că se pune în practică un proiect a cărui fundație a fost pusă în 2014, când era la conducerea CJ Bacău.

Benea a vorbit locuitorilor din Prăjești veniți să asiste la semnarea contractului despre investițiile mari în infrastructură realizate în timpul guvernării PSD, susțînând proiectul Autostrăzii Bacău – Brașov A13, „proiectul de căpătâi” al organizației PSD Bacău. „Așa cum am susținut și de la tribuna Parlamentului European, nu există o altă soluție pentru conectarea Moldovei de Transilvania decât A13. Restul variantelor sunt basme politice, ambalate în poleială electorală”, a spus Dragoș Benea.

Detalii despre lucrările de modernizare

  Acest tronson se alătură celorlalte două loturi în care a fost segmentată axa interjudețeană, respectiv DJ 241 A Obârșia – Izvoru Berheciului – Secuieni (lotul II) traversează comunele Secuieni (satele Secuieni și Glodișoarele), Izvoru Berheciului (satele Obârșia și Izvoru Berheciului) și DJ 241 granița cu județul Vrancea – Podu Turcului – Glăvănești –– Motoșeni – Răchitoasa –  Colonești – Izvoru Berheciului traversează comunele Izvoru Berheciului (sat Izvoru Berheciului), Colonești (satele Spria, Călini, Colonești și Zăpodia), Răchitoasa (satele Putini, Magazia, Buda, Barcana, Răchitoasa, Tochilea și Burdusaci), Motoșeni (sat Motoșeni), Glăvănești (satele Răzeșu și Glăvănești) și Podu Turcului (sat Podu Turcului). 

 Pentru tronsoanele 2 și 3 au fost deja semnate contractele de proiectare și execuție, stadiul implementării fiind de obținere de avize și acorduri conform certificatului de urbanism, respectiv verificarea proiectului tehnic.

 Lucrările de modernizare care se vor executa pe întreaga axă rutieră constau în executarea de lucrări de reprofilare, consolidare, amenajarea de șanțuri pereate, rigole, construirea a  134 de podețe, 14 poduri, turnare de covor asfaltic, amenajare de acostamente și benzi de încadrare. Peste 57% din lungimea drumului se află în intravilanul comunelor și va deservi serviciile publice.

Vezi comentariile (1)

  • Inca un proiect prezentat, dar o ianugurare ceva? Un proiect finalizat ne prezentati? Totusi sa conduci 20 de ani un judet si vii in continuare tot cu proiecte e cel putin penibil.