Dorin Umbrărescu a câștigat licitația pentru Centura Bacăului. Declarații în exclusivitate!

Omul de afaceri băcăuan Dorin Umbrărescu a câștigat licitația pentru proiectarea și construirea șoselei de centură a Bacăului. Umbrărescu a participat la licitație cu două dintre firmele sale, Spedition UMB și Tehnostrade.

CNAIR anunță într-un comunicat că astăzi, 9 august 2018, a fost comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și Executie Varianta de Ocolire Bacău”, fiind transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții.

Ofertantul desemnat câștigator este Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, având preţul de 668,3 milioane lei fără TVA, și un punctaj total de 100 puncte, din care 60 de puncte pentru componenta financiară și 40 de puncte pentru componenta tehnică.

Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă dupa soluționarea eventualelor contestații/plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire. Durata contractului cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrărilor și o perioadă de garanție de 84 de luni.

„Realizarea contractului presupune proiectarea și execuția lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă”, arată CNAIR.

Firmele care vor dori să conteste rezultatul licitației vor fi nevoite să achite o taxă de 2% din valoarea contractului.

Șova: „Am încredere în capacitatea ofertantului declarat câștigător”

Pentru Ziarul de Bacău, ministrul Transporturilor Lucian Șova a făcut o declarație referitoare la decizia CNAIR: „Apreciez că rezultatul de astăzi este încununarea unor eforturi făcute atât de ofertanți cât și de comisia de evaluare care, deși a dat rezultatul într-un termen destul de îndelungat, sper să fie confirmat și în teren. Am încredere în capacitatea ofertantului declarat câștigător că va termina acest proict așteptat mult de băcăuani, dar și de toți cei din Moldova care tranzitează Bacăul și că în cel mai scurt timp cu putință investiția se va finaliza în condiții foarte bune. Este o bucurie pentru mine, ca ministru ce provin din regiunea istorică Moldova să pot afirma că a fost declarat azi un câștigător care va deschide drumul construcției de autostrăzi și în această zonă a României”.

Lucian Șova, ministrul Transporturilor

De asemenea, ministrul Șova și-a exprimat speranța că „în scurt timp și alte proiecte importante care privesc infrastructura de transport rutier, și mă refer la autostrăzi, vor fi promovate și implementate, pentru a lega această provincie istorică cu restul țării și Europa”.

Benea: „A ieșit soarele și pe strada Bacăului”

Senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău

Pentru Ziarul de Bacău, senatorul Dragoș Benea, președintele PSD Bacău, a declarat: „Este încă un pas înainte pentru cea mai importantă investiție din judetul Bacău în ultimii 30 de ani. Importantă și pentru calitatea vieții băcăuanilor și din punctul de vedere al valorii financiare ridicate. După eșecul înregistrat cu firma din Turcia, cred că a ieșit soarele și pe strada Bacăului. Nu e puțin lucru că firma este din Bacău și este cea mai puternică firmă de construcții drumuri cu capital românesc integral. Sper ca eventualii contestatari să înteleagă că această investiție este necesară ca aerul, în municipiul Bacău.

Detaliile tehnice ale Centurii Bacăului

Centura Bacăului va avea trei sectoare:

– Sectorul 1: legătura rutieră DN 2 (sudul Bacăului) cu DN 2 (nordul Bacăului), în lungime de 20,180 km, sector ce se suprapune cu viitoarea Autostradă Moldova, între km 2 + 413 și km 18 + 682;

– Sectorul 2: legătura rutieră de la nord de Bacău, între DN 15 și DN 2, în lungime de 3,160 km;

– Sectorul 3: legătura rutieră de la sud de Bacău, între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.

Share this post:

Vezi comentariile (14)

  • Finally! Sper ca și alocările financiare să fie pe măsură la nivelul Guvernului.
    Sa nu uitam, totusi, că în Bugetul de stat pe anul 2018 Centura Bacău are o alocare de doar 17 milioane de lei (2% din valoarea totală estimată a investiției).

    • Pentru partea de proiectare(6 luni, conform contract), e suficient.
      Pe urma Umbrarescu nu-i turcul pornit sa traga o teapa.

    • Oricum mai durează până să se facă ceva concret. Mai sunt termenele de contestare a rezultatului licitației.
      Apoi minim 6 luni pentru proiectare și abia apoi vor începe lucrările.
      Parlamentarii băcăuani ar trebui să se lupte pentru alocări bugetare anul viitor.

      P.S. Și poate le spune cineva tuturor celor implicați că CEL MAI URGENT este sectorul 1 și vor începe lucrările cu acesta. Nu ca în cazul firmei turcești.

    • Asa este Domnule Primar! Cum proiectarea si constructia dureaza 36 de luni, cred ca veti taia panglica.

    • pai pana se contesta , pana se semneaza contractul , pana se apuca de proiectat trece 2018......sa fie gata proiectarea in martie 2019 sa se dea drumul la treaba. pana atunci organizare de santier si un proiect bun....

  • Ma bucur, sincer, abia astept sa-i vad la lucru! Acum sper sa nu urmeze contestatii, prelungiri ale analizei contestatilor, amanari, amanarea amanarilor, contestatii ale amanarii amanarilor solutionate prin amanarea contestatiilor samd. Adica acel "hai sa-ncepem sa ne facem ca facem ceva, ca astia prosti sa inteleaga ce harnici suntem noi si pusi pe treaba".

  • Doi ani si jumatate, termen de consctructie a 16 km de autostrada. Adica un kilometru la doua luni de zile, sau mai bine spus, 15 metri pe zi. CONCISEPREZECE METRI. Adevarul ese ca ne putem bate de la egal cu egal cu chinezii. Ei au construit 210.000 de kilometri de autostrada in 22 de ani.

    • Luati in considerare podul peste raul Bistrita cu o lungime de aproximativ 1200 m care traverseaza raul intr-un unghi de 45 de grade. Ma indoiesc ca poate fi realizat in mai putin de un an de zile. Si sunt convins ca alte lucrari se vor derula in paralel. Puteti compara cu o lucrare similara peste raul Mures la autostrada A1. Doi ani si jumatate pentru constructia efectiva mi se pare un termen rezonabil.

      Comparatia cu China nu are nici un sens, pe motiv de dimensiune economica si sistem politic in vigoare.

  • Ma bucur ca a castigat o firma din zona pt. ca sunt sigura ca vs csuta si forta de munca care locuieste in apropiere.

  • In acest caz vom avea sigur centura fiindca avem mare incredere in Umbrarescu. E un om de isprava si foarte serios. Suntem sufocati de poluare si de zgomot, nu se mai poate suporta asa. Trebuie sa fie ajutat de autoritati sa duca la bun sfarsit treaba si nu sa i se puna piedici.

  • Foarte bine,dupa ce termina centura Bacaului,poate tot domnul Umbrarescu face si soseaua Bacau-Onesti/Onesti-Bacau ca sa putem si noi circula ca oamenii prin judetul asta.
    Asteptam proiecte terminate,nu incepute si abandonate,cu banii luati totusi.

  • Ce licitație este asta cînd participa doar firmele lui umbrarescu ...o să avem drumuri cînd o zbura porci '.cu manevre si hoții...

    • Daca erai atent, ai fi vazut ca cele doua firme ale lui Umbrarescu s-au asociat pentru castigarea licitatiei. A fost inscrise mai multe asocieri de firme printre care turcesti si italiene. In finala au ramas Umbrarescu cu asocierea asta si niste turci care au pierdut si contestatiile de 2 ori.
      Poate aflam si ce se mai intampla, ca de cand a fost declarat castigator Umbrarescu tac toti ca porcii in papusoi. Nimic despre semnarea contractului, nimic despre termene, nimic ......